Remarketing z Google Ads dla projektantów logotypów

Remarketing z Google Ads dla projektantów logotypów
DlaPolski Nazwa : Remarketing z Google Ads dla projektantów logotypów
DlaPolski Kategoria:
DlaPolski Opis:

Reklamowanie firmy w internecie to skomplikowany proces, który wymaga wiedzy i umiejętności. Jedną z najskuteczniejszych metod na zwiększenie sprzedaży jest remarketing. Jednak, aby osiągnąć swoje cel, musimy wiedzieć, czym dokładnie jest i jak go zastosować, aby zmaksymalizować efekty.

Czym jest remarketing?

Remarketing to rodzaj kampanii reklamowej, która ma na celu ponowne dotarcie do internautów, którzy już wcześniej mieli kontakt z naszą stroną internetową. Najpopularniejszą strategią remarketingową jest przeprowadzenie kampanii w ramach programu reklamowego Google AdWords. Za pośrednictwem remarketingu możemy wyświetlać reklamy osobom, które np. odwiedziły już naszą stronę, dokonały zakupu lub kliknęły na inną reklamę. Remarketing jest zazwyczaj skuteczniejszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów niż newsletter i mailing, ponieważ możemy przedstawić klientom ofertę bez konieczności zachęcania ich do wypełnienia formularza. Remarketing w Google Ads może być przeprowadzany w formie graficznej lub tekstowej reklamy, której zadaniem jest przypomnienie internaucie o naszej stronie i zachęcenie go do ponownego odwiedzenia witryny. Czasem celem remarketingu jest odzyskanie klientów, którzy w ostatniej chwili zrezygnowali z zakupów. Przeprowadzenie kampanii remarketingowej (nazywanej również reklamą śledzącą) wymaga od nas skonfigurowania narzędzia zbierającego dane o użytkownikach strony. Najczęściej w tym celu wykorzystuje się Google Analytics lub Google Tag Manager. Na podstawie otrzymanych informacji można zaplanować skuteczną kampanię remarketingową.

Na czym polega remarketing Google Ads?’

Do przeprowadzania kampanii remarketingowych najczęściej wykorzystuje się platformę Google Ads. Coraz większą popularnością cieszą się jednak kampanie remarketngowe na Facebooku. Dzięki Google Ads możemy publikować swoje reklamy w wyszukiwarce Google i w sieci reklamowej Google, która obejmuje licznych partnerów (wśród nich znajdziemy największe portale internetowe jak np. Onet i Wirtualna Polska oraz YouTube). Zanim zaczniemy działania marketignowe, na stronę musimy wstawić specjalny kod, który będzie zapisywać informacje o użytkownikach strony. Kluczowe znacznie w tym procesie mają pliki cookies (tzw. ciasteczka). Dzięki nim można tworzyć reklamy dostosowane do zainteresowań użytkownika. Proces remarketingu zazwyczaj rozpoczyna się od tego, że internauta wyszukuje produkt lub usługę w internecie i trafia na naszą stronę internetową. Po przeglądnięciu treści na stronie nie decyduje się jednak na żadne działanie. Użytkownik zostaje zapamiętany przez narzędzia do remarketingu. Następnie, przy planowaniu kampanii reklamowej, możemy wykorzystać te informacje i dotrzeć do określonej grupy internautów. Stosując remarketing trzeba również pamiętać, że niektórych potencjalnych klientów może zniechęcić nachalna reklama. Aby tego uniknąć, stosuje się tzw. capping, czyli limit na liczbę wyświetleń reklamy konkretnemu odbiorcy.

Dlaczego warto skorzystać z remarketingu?

  • możliwość dotarcia do klientów, którzy są zainteresowani zakupem
  • większa konwersja w porównaniu do klasycznych kampanii reklamowych
  • różnorodne formy reklamy
  • możliwość dokładnego dostosowania kampanii reklamowych  (dane demograficzne, zainteresowania użytkowników oraz możliwość ustalenia kosztów reklamy i capping)

Zalety korzystania z kampanii remarketingowych

Remarketing to bardzo skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży w internecie. Kampanie reklamowe oparte na remarketingu mogą również spełniać inne funkcje: pozyskiwać większą ilość kontaktów z potencjalnymi klientami i zwiększyć zaufanie do marki. Reklama śledząca cieszy się ogromną popularnością wśród właścicieli sklepów internetowych. Jedną z ciekawszych możliwości remarketingu jest emisja reklam w czasie procesu zakupowego – jeśli klient chce kupić produkt, możemy wykorzystać reklamy graficzne, aby zachęcić go do podjęcia ostatecznej decyzji. Śledzące reklamy mogą również przypominać o niedokończonych zakupach klientom, którzy wyszli ze strony. Reklamy remarketingowe mogą pojawiać się w wielu różnych miejscach. Odpowiednio zaplanowania kampania reklamowa może sprawić, że internauta po kilkukrotnym ujrzeniu reklamy z informacją o naszej firmie w różnych miejscach, zdecyduje się na jeszcze większe zakupy, niż początkowo planował. Nie każda reklama doprowadzi do natychmiastowego zakupu. Możemy mieć jednak pewność, że kampania remarketingowa zwiększy świadomość o naszej marce, co może skutkować zakupami w przyszłości. Narzędzie Google AdWords pozwala użytkownikom kontrolować wydatki przeznaczone na reklamę, dzięki czemu można dokładnie określić, jakie są zyski z naszej kampanii remarketingowej.

DlaPolski Strona WWW: remarketing
DlaPolski Siedziba: ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
DlaPolski Telefon: 601 774 553
DlaPolski NIP: 8942882292
DlaPolski REGON: 021168737